Grupa II – Krasnale

Zapraszamy do GALERII-  są tam wszystkie nasze zdjęcia

Tematy kompleksowe na miesiąc LUTY
Tematy kompleksowe na miesiąc MARZEC
Tematy kompleksowe na miesiąc KWIECIEŃ
Tematy kompleksowe na miesiąc MAJ


Plan pracy wychowawczo – dydaktycznej na miesiąc CZERWIEC

Mały człowiek- ważna sprawa
Krasnale:
- będą oglądały zdjęcia dzieci z różnych stron świata- zauważą jakie są różnice między nimi i wykonają pracę plastyczną- do głowy dorysują całą resztę
- obejrzą przedstawienie w wykonaniu Teatru Rodzica TaMa, opowiedzą o czym ono było, kto występował, kto uciekł z jakiej bajki i dlaczego; narysują też jedną z postaci
- obejrzą bajkę pt. „W krainie bajek” w Okęckiej Sali Widowiskowej- podzielą się swoimi wrażeniami z rówieśnikami
- nauczą się fragmentu wiersza A. Frączyk „Mój przyjaciel”
- ułożą i opowiedzą historyjkę obrazkową „Każdy lubi co innego”
- zainspirowane opowiadaniem B. Szelągowskiej „Jesteśmy różni” będą wypowiadały się na temat różnic między dziećmi (nie chodzi tu tylko o wygląd)
- ułożą historyjkę obrazkową pt. „Niepełnosprawny kolega”
- narysują/namalują/wytną swój portret
- będą uczestniczyły w zabawie „Jestem wyjątkowy”- zaprezentują się kolegom mówiąc o sobie miłe rzeczy
- będą uczestniczyły w zabawie „Odłóż, dołóż”- doskonaląc umiejętność liczenia i ustalania zbiorów równolicznych
- będą uczestniczyły w zabawach i tańcach integracyjnych, w zabawach ruchowych, ćwiczeniach gimnastycznych
- wysłuchają wiersza B. Szelągowskiej „Prawa małego człowieka”- poznają i zrozumieją swoje prawa
- nauczą się piosenki „Rom, pom, pom”
- wysłuchają opowiadania R. Piątkowskiej pt. „Mayumi”
- ustalą równoliczność zbiorów- zabawa „Święto lalek i pajacyków”
- będą uczestniczyły w spotkaniu ze strażą miejską oraz w zajęciach pt. „Bezpiecznie z elektrycznością”

Zbliża się lato
Krasnale:
- wysłuchają opowiadania Cz. Janczarskiego „Tajemniczy głos” (poznanie kukułki i jej zwyczajów)
- wykonają ptaka z gazet- Kukułka
- pojadą na wycieczkę autokarową do lasu
- będą uczestniczyły w pikniku rodzinnym
- wysłuchają wiersza B. Szelągowskiej „Tato, czy już lato?”- poznają charakterystyczne cechy lata; utrwalą pozostałe pory roku
- nauczą się piosenki „Niedługo lato”
- wspólnie wykonają słońce- wykleją je kulkami z krepiny
- przygotują prezent dla taty
- poznają różne gatunki letnich kwiatów i namalują je farbami (przy pomocy gąbek)
- będą uczestniczyły w imprezie na Powitanie lata
- będą eksperymentować z wodą
- obejrzą film „Zambezia” (wyjście do Okęckiej Sali Widowiskowej)

Podróże małe i duże
Krasnale:
- będą uczestniczyły w zabawie dydaktycznej „Pociągiem po Polsce”- poznają różne krajobrazy, które można oglądać zza okien pociągu- będą potrafiły je rozpoznać i nazwać góry, morze, jezioro, las, wieś, miasto;
- będą potrafiły nazwać poszczególne pojazdy, określą sposób poruszania oraz miejsce gdzie można je spotkać (na lądzie, wodzie, w powietrzu)
- nakleją żaglówkę z trójkątów- na falach, które wcześniej namalują
- pracując w grupach będą potrafiły się porozumieć, wspólnie ocenią bezpieczne i niebezpieczne sytuacje

Kształtowanie gotowości do nauki pisania i czytania:
Krasnale:
- rozpoznaje napis oznaczający swoje imię
- potrafi odpowiedzieć na pytania dotyczące treści
- dobiera obrazki, których nazwy tworzą rym
- układa model zdania (3- i 4-wyrazowy), np. z klocków
- potrafi odszukać i nazwać przedmiot wydający dźwięki
- rozpoznaje znane dźwięki z najbliższego otoczenia
- rysuje po śladzie proste wzory i szlaczki
- uzupełnia obrazek, dorysowując 4 brakujące elementy (lub więcej)
- zauważa zmiany w układzie 3–4 przedmiotów lub obrazków, np. określa, który obrazek został schowany lub zmienił położenie

 

WIERSZE

Mój przyjaciel ……..A. Frączek
Mój przyjaciel, daję słowo,
jest osobą wyjątkową.
Umie robić zamki z piasku,
po podwórku biega w kasku
i dla innych się naraża
jak policjant albo strażak.
Czasem bywa też piratem,
co na statku ma armatę;
raz rycerską nosi zbroję,
innym razem jest kowbojem.
Kiedy się spotkamy w parku,
to podzieli się koparką
i pożyczy mi łopatkę
lub wiaderko w żółtą kratkę.
Bardzo lubi mleczne krówki
i czerwone ciężarówki,
piłkę nożną kopie w błocie,
z kotem ściga się po płocie…
A w kieszonce od spódniczki
trzyma procę i kamyczki.
Mój przyjaciel, daję słowo
jest dziewczyną wyjątkową! / jest chłopakiem wyjątkowym

PIOSENKI

Rom, pom, pom
To najnowszy taniec rom, pom, pom,
same nogi rytm ten tańczyć chcą,
więc podajmy sobie ręce, raz, dwa, trzy
i zatańczmy dookoła ja i ty.

Ref. Rom, pom, pom, rom, pom, pom,
chciałbym stanąć w miejscu, ale nogi tańczyć chcą.
Rom, pom, pom, rom, pom, pom,
ja chcę stanąć, nogi tańczyć chcą. (bis)

Teraz się odwróćmy, jeden skok,
podajemy ręce tyłem w bok.
Kołyszemy się w rytm tańca, raz i dwa
i zabawa przedszkolaków dalej trwa.

Podajemy ręce wszyscy wraz,
uniesiemy w górę nadszedł czas.
Cztery kroki więc do przodu, piękny skłon,
a na koniec zaśpiewamy rom, pom, pom.

Stańmy w kole
Stańmy w kole, złączmy ręce
i zatańczmy jak najprędzej.

Ref.: Tańczysz ty, tańczę ja,
dookoła raz i dwa.
Tańczysz ty, tańczę ja,
a orkiestra gra.

Zróbmy teraz dwa kółeczka,
proszę chłopców do środeczka.

Jeżeli ci wesoło
Jeżeli ci wesoło i dobrze bawisz się,
uśmiechnij się do wszystkich i zaklaszcz w ręce swe.
Jeżeli ci wesoło i dobrze bawisz się,
to podnieś brwi do góry i dotknij czoło swe.
Jeżeli ci wesoło i dobrze bawisz się,
to otwórz teraz usta i zamknij oczy swe.
Jeżeli ci wesoło i dobrze bawisz się,
to pokaż najpierw język, a potem zęby swe.
Jeżeli ci wesoło i dobrze bawisz się,
nabierz w usta powietrze i klep policzki swe.
Jeżeli ci wesoło i dobrze bawisz się,
uśmiechnij się do wszystkich zaklaszcz w ręce swe.

Gdy dobry humor masz.
Gdy dobry humor masz, to zaklaszcz rękami x3
gdy dobry humor masz, to zabaw się z nami.
Gdy dobry humor masz, to zatup nogami, x3
gdy dobry humor masz, to zabaw się z nami.
Gdy dobry humor masz, to pstrykaj palcami, x3
gdy dobry humor masz, to zabaw się z nami.
Gdy dobry humor masz, to mrugaj oczami, x3
gdy dobry humor masz, to zabaw się z nami.
Gdy dobry humor masz, to ruszaj uszami, x3
gdy dobry humor masz, to zabaw się z nami.

  Niech żyją wakacje
Niech żyją wakacje, niech żyje pole i las
I niebo i słońce, wolny, swobodny czas.
Pojedzie z nami piłka, kajak, i skakanka
Będziemy grać w siatkówkę od samiutkiego ranka.
Gorące, złote słońce na ciemno nas opali
W srebrzystej, bystrej rzece będziemy się kąpali.

Niedługo lato
Koleżanki i koledzy!
Co powiecie na to,
że się zbliża, że nadchodzi,
że niedługo lato?

Ref.:
Hejże hej! Hejże ho!
Lato, lato, lato!
Hejże hej! Hejże ho!
Lato, lato, lato!

Ja pojadę z rodzicami
w takie wielkie góry,
że na górskim stojąc szczycie,
noskiem dotknę chmury!

A ja z moim wujkiem Janem
pójdę rano w pole.
Góry, morza są ciekawe,
lecz ja pole wolę.

  • Aktualności

  • Skontaktuj się z nami