Grupa II – Krasnale

„KRASNALE”WRZESIEŃ
TEMATY KOMPLEKSOWE:
1. Witamy w przedszkolu.
2. Na ulicy.
3. Nadeszła jesień.
Przewidywane umiejętności dzieci po realizacji tematów:
Dziecko:
- zwraca się po imieniu do dzieci z grupy
- jest samodzielne w łazience; samo zakłada i zdejmuje ubranie i buty
- zna, nazywa i pokazuje podstawowe części ciała
- rozpoznaje i nazywa swój znaczek
- wykonuje zadanie wspólnie z kolegami
- używa zwrotów grzecznościowych: Dzień dobry, Do widzenia, Proszę, Dziękuję, Przepraszam w kontaktach z dziećmi i dorosłymi
- zna i przestrzega zasady zgodnego współżycia w grupie – kodeksu przedszkolaka
- stempluje palcem maczanym w farbie na określonej powierzchni
- określa kierunek ruchu stosując wyrażenia: do góry, na dół
- rozpoznaje i nazywa podstawowe kolorowy: czerwony, zielony, niebieski, żółty
- klasyfikuje przedmioty za względu na jedną cechę np. kolor, rodzaj, wielkość
- podaje swoje imię, nazwisko i nazwę ulicy, na której mieszka
- naśladuje poprawnie odgłosy np. pojazdów
- wie, jakie pojazdy poruszają się po ulicy i potrafi je nazwać
- wie, co to jest sygnalizator świetlny i do czego służy
- umie zachować się podczas przechodzenia przez ulicę
- nazywa przejście dla pieszych (zebra, pasy)
- rozpoznaje przedstawiciela służb publicznych – policjanta
- liczy we własnym zakresie – poszerza zakres liczenia
- rozpoznaje podstawowe figury geometryczne np. w znakach drogowych
- słucha krótkie teksty i odpowiada na pytania związane z ich treścią
- recytuje wiersze samodzielnie lub w grupie
- śpiewa poznane piosenki
- wykonuje prace plastyczne zgodne z tematem
- stosuje się do zasad bezpieczeństwa podczas pobytu na świeżym powietrzu, na spacerach
- porusza się w rytmie muzyki
- właściwie reaguje na umówione sygnały wzrokowe, dźwiękowe np. w czasie zabaw ruchowych, zbiórek
- rozpoznaje i nazywa przedstawioną na obrazku porę roku – jesień
- wyjaśnia pojęcie „dary jesieni”, rozpoznaje i nazywa wybrane: kasztany, żołędzie, liście, jarzębina, orzechy- wykonuje z nich postacie z pomocą nauczyciela

Światełko
Przez ulicę idą dzieci
Gdy zielone światło świeci.
Kiedy żółte się zapali
uważają nawet mali.
Gdy zobaczysz zaś czerwone
czekaj grzecznie na… zielone.

PAŹDZIERNIK
Tematy kompleksowe:
1. Owoce
2. Warzywa
3. Jesień w parku i w lesie.
Przewidywane umiejętności dzieci:
dziecko
- rozpoznaje po kształcie i smaku wybrane owoce krajowe i egzotyczne, nazywa kilka z nich
- posługuje się plastikowym nożem: kroi miękkie owoce na kawałki
- samodzielnie przygotowuje szaszłyk z kawałków owoców (nadziewa na patyczek, samo komponuje rodzaje owoców)
- rozpoznaje i nazywa wybrane warzywa
- pomaga przy robieniu soku z marchewki
- porównuje wielkość owoców i warzyw używając określeń: większy-mniejszy, duży-mały
- opowiada, dlaczego należy spożywać owoce i warzywa
- klasyfikuje owoce lub warzywa wg jednej cechy np. rodzaju, koloru, wielkości
- rozpoznaje charakterystyczne odgłosy wybranych zwierząt żyjących w lesie
- dzieli proste słowa na sylaby (o-wo-ce, bu-ra-ki itp.)
- składa w całość pocięty na 3-4 części obrazek
- rozróżnia pojęcia: park-las
- kontynuuje podany rytm np. jabłko-gruszka-jabłko-gruszka…
- lepi z masy solnej na zadany temat (owoce, jeżyka)
- określa położenie przedmiotów w przestrzeni używając zwrotów: na. pod, obok, za …
- stara się prawidłowo trzymać narzędzie pisarskie, nożyczki
- stara się recytować krótkie wierszyki, śpiewać poznane piosenki.

 

PIOSENKI:

„OGÓREK”
Wesoło jesienią
w ogródku na grządce.
Tu ruda marchewka
tam strączek.
Tu dynia jak słońce,
tam główka sałaty,
a w kącie ogórek wąsaty.
REF.: Ogórek, ogórek, ogórek,
Zielony ma garniturek
I czapkę i sandały,
Zielony, zielony jest cały.
Czasami jesienią
na grządkę w ogrodzie
deszczowa pogoda przychodzi.
Parasol ma w ręku
konewkę ma z chmurki
i deszczem podlewa ogórki.
REF.: Ogórek, ogórek…

„SMACZNE WARZYWA”
Rudą marcheweczkę
lubią wszystkie dzieci,
a gdy ja wyciśniesz
zdrowy soczek leci.
REF.: ciach, ciach, ciach pokroimy
surówkę zrobimy – bis
Listeczki sałaty
zajączki zjadają,
dlatego po łące
tak szybko biegają.
REF.: …..
Bo wszystkie warzywa
jeśli tego nie wiesz,
to są witaminki
dla mnie i dla ciebie.
REF.: ….

DRODZY RODZICE!
Serdecznie dziękujemy za dotychczasową współpracę – przyniesienie pudełeczek, owoców , warzyw potrzebnych do zajęć.
W szczególności dziękujemy mamie Oli, pani Delfinie Maślikowskiej, za uszycie pięknej saszetki na grzebienie i szczotki do włosów dla dzieci z naszej grupy.
Prosimy równocześnie o przyniesienie przyborów do czesania – chłopcy: małe grzebyki oraz dziewczynki: szczotki (te, które jeszcze nie przyniosły) – PODPISANE
Mamy w planie naukę poprawnego posługiwania się przez dzieci w/w przyborami.
DZIĘKUJEMY.

  • Aktualności

  • Skontaktuj się z nami