Grupa II – Krasnale

LISTOPAD
Tematy kompleksowe:
1.Mali artyści.
2.Jesienna szaruga.
3.Już blisko zima-ubieramy się ciepło.
Zadania do wykonania:
- uczestniczenie w zabawach i zajęciach w aktywny sposób
- nauka piosenek: „Pan Listopad”, „Kolorowy deszcz”, „Jeż”, „Jestem muzykantem” (połączone z zabawami ruchowymi)
- nauka wiersza „Zła pogoda”
- przyjmowanie w zabawach różnych ról np.: mamy, taty, dziecka, zwierząt
- poznanie zawodów: rzeźbiarza, malarza, szewca, krawcowej (używanych przez nich narzędzi pracy oraz czynności przez nich wykonywanych) oraz zrozumienie znaczenia ich pracy dla innych ludzi
- nauka prawidłowego posługiwania się chusteczką higieniczną
- zrozumienie, że złe samopoczucie należy zgłaszać dorosłym
- zrozumienie zasad gier planszowych, próby stworzenia jej wraz z nauczycielem i rozegrania z kolegami („Gra w kolory”)
- nabywanie większej samodzielności i sprawności w ubieraniu się i rozbieraniu 9a zwłaszcza w odpinaniu i zapinaniu guzików), zapamiętanie kolejności zakładania poszczególnych ubrań
- rozpoznawanie typowych znaków „jesiennej szarugi” – deszcze, silne wiatry, mgły, zimno
- poznanie sposobów ochrony przed deszczem: parasol, peleryna
- rozwiązywanie zagadek słownych
- zdobywanie i rozwijanie umiejętności poprawnego wymawiania słów i wypowiadania się krótkimi zdaniami; dzielenia słów na sylaby (pa-ra-sol)
- wykonywanie prac plastycznych, poznanie nowych sposobów malowania (np. na tekturze falistej, na papierze różnego formatu
- tworzenie prac wspólnie z dziećmi (w małych grupkach)
- rozpoznawanie rytmu muzycznego – poruszanie się zgodnie z nim
- liczenie w zakresie 5
- segregowanie, klasyfikowanie, grupowanie różnych przedmiotów np.: guzików, butów, rękawiczek
- posługiwanie się pojęciami: „para” (rękawiczek, butów), określeniami czasu: przedtem-potem
- tworzenie dowolnych kompozycji z klocków w kształcie figur geometrycznych; nazywanie ich: koło, kwadrat, trójkąt
- wdrażanie do rozpoznawania strony lewej i prawej swojego ciała
- składanie obrazków z kilku części (4-5 lub więcej)
- wdrażanie do prawidłowego trzymania nożyczek, kredek, sztućców
PIOSENKI:

„PAN LISTOPAD”
Pan Listopad gra na basie
dylu, dylu, dyl.
Na jesiennym graniu zna się
trawką dotknął strun.
REF.: Wesoło gra muzyka,
pada deszcz.
Świerszcz za kominem cyka
tańcz, gdy chcesz.
Pan Listopad gra na bębnie
bara, bara, bum.
Z deszczem puka równo,
pięknie koncert daje mu.
REF.:Wesoło gra muzyka…
Pan Listopad gra na flecie
fiju, fiju, fiu.
Z liści złotych ma berecik
a kubraczek z nut.
REF.: Wesoło gra muzyka…

„JESTEM MUZYKANTEM”
Jestem muzykantem, konszabelantem
My – muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać,
my umiemy grać:
A na czym?
Na bębenku
bumtarara, bumtarara…bum.
(W kolejnych zwrotkach wymieniane są kolejno różne instrumenty:na trąbie – trututu…, na flecie- fiju, fiju…, na pianinie – a pianino ino, ino…, na gitarze – a gitara, a gitara…)

„JEŻ”
A w ogrodzie jeżyk śpi,
zbudź się jeżu, zbudź.
Lecz nie podam ręki ci,
bo mnie będziesz kłuć.
ref.: Chociaż na grzbiecie
jeżyk kolce ma,
to każde z dzieci
lubi go jak ja.
Mój jeżyku odwiedź nas
do przedszkola spiesz.
Był już kotek gościem raz,
może być i jeż.
ref.: Chociaż na grzbiecie…

„KOLOROWY DESZCZ”
Gdy na dworze pada deszcz,
kiedy wszystko szare jest,
wyjmij kredki i narysuj
to, co chcesz.
REF.: Na niebiesko, fioletowo, żółto i różowo.
Na zielono, na czerwono i pomarańczowo.
Chociaż pada szary deszcz,
kredki z deszczu śmieją się,
każda kredka ostrzy nosek i rysować chce.
REF,: Na niebiesko…
Kolorowy pada deszcz,
kolorowy szczeka pies.
I parasol kolorowy rysujemy też.
REF.: Na niebiesko…

WIERSZ
„ZŁA POGODA”
Zła pogoda, kapie woda,
kapie z nieba kap, kap, kap.
A w kaloszach do przedszkola
idą dzieci chlap, chlap, chlap.

  • Aktualności

  • Skontaktuj się z nami