Grupa II – Krasnale

PAŹDZIERNIK
Tematy kompleksowe:
1. Owoce
2. Warzywa
3. Jesień w parku i w lesie.
Przewidywane umiejętności dzieci:
dziecko
- rozpoznaje po kształcie i smaku wybrane owoce krajowe i egzotyczne, nazywa kilka z nich
- posługuje się plastikowym nożem: kroi miękkie owoce na kawałki
- samodzielnie przygotowuje szaszłyk z kawałków owoców (nadziewa na patyczek, samo komponuje rodzaje owoców)
- rozpoznaje i nazywa wybrane warzywa
- pomaga przy robieniu soku z marchewki
- porównuje wielkość owoców i warzyw używając określeń: większy-mniejszy, duży-mały
- opowiada, dlaczego należy spożywać owoce i warzywa
- klasyfikuje owoce lub warzywa wg jednej cechy np. rodzaju, koloru, wielkości
- rozpoznaje charakterystyczne odgłosy wybranych zwierząt żyjących w lesie
- dzieli proste słowa na sylaby (o-wo-ce, bu-ra-ki itp.)
- składa w całość pocięty na 3-4 części obrazek
- rozróżnia pojęcia: park-las
- kontynuuje podany rytm np. jabłko-gruszka-jabłko-gruszka…
- lepi z masy solnej na zadany temat (owoce, jeżyka)
- określa położenie przedmiotów w przestrzeni używając zwrotów: na. pod, obok, za …
- stara się prawidłowo trzymać narzędzie pisarskie, nożyczki
- stara się recytować krótkie wierszyki, śpiewać poznane piosenki.

 

PIOSENKI:

„OGÓREK”
Wesoło jesienią
w ogródku na grządce.
Tu ruda marchewka
tam strączek.
Tu dynia jak słońce,
tam główka sałaty,
a w kącie ogórek wąsaty.
REF.: Ogórek, ogórek, ogórek,
Zielony ma garniturek
I czapkę i sandały,
Zielony, zielony jest cały.
Czasami jesienią
na grządkę w ogrodzie
deszczowa pogoda przychodzi.
Parasol ma w ręku
konewkę ma z chmurki
i deszczem podlewa ogórki.
REF.: Ogórek, ogórek…

„SMACZNE WARZYWA”
Rudą marcheweczkę
lubią wszystkie dzieci,
a gdy ja wyciśniesz
zdrowy soczek leci.
REF.: ciach, ciach, ciach pokroimy
surówkę zrobimy – bis
Listeczki sałaty
zajączki zjadają,
dlatego po łące
tak szybko biegają.
REF.: …..
Bo wszystkie warzywa
jeśli tego nie wiesz,
to są witaminki
dla mnie i dla ciebie.
REF.: ….

DRODZY RODZICE!
Serdecznie dziękujemy za dotychczasową współpracę – przyniesienie pudełeczek, owoców , warzyw potrzebnych do zajęć.
W szczególności dziękujemy mamie Oli, pani Delfinie Maślikowskiej, za uszycie pięknej saszetki na grzebienie i szczotki do włosów dla dzieci z naszej grupy.
Prosimy równocześnie o przyniesienie przyborów do czesania – chłopcy: małe grzebyki oraz dziewczynki: szczotki (te, które jeszcze nie przyniosły) – PODPISANE
Mamy w planie naukę poprawnego posługiwania się przez dzieci w/w przyborami.
DZIĘKUJEMY.

  • Aktualności

  • Skontaktuj się z nami